Jag fattar inget!

Helt ärligt, vad fan är det som händer? Kan någon svara på det? Jag vet inte hur lätt Moratti och CO tror att det blir att vinna CL kommande säsong, men jag talar nog inte för mig själv när jag säger att det är förbannat svårt att vinna CL, som vi har fått uppleva. Så många gånger har vi haft hopp och så många gånger vi har blivit besvikna – år efter år. Varför görs inget åt detta? Jag fattar inget!

Spelarna som ryktas till oss är ju patetiska. Kom igen! Hur i helvete ska Motta vinna CL åt oss? Han är i praktiken klar tillsammans med Agüero… nej, ursäkta, jag menar Milito så klart. Vad hände med Mourinhos framtida Inter helt plötsligt? Man ger istället bort en av ligans största anfallstalang i Acquafresca och målvaktstalang i Viviano. Hur tänker dom? Jag fattar inget!

Inter har, sen Veron stack, spelat ett rakt spel med långbollar på anfallarna. Varför? Jo, för att tre stycken träben på mitten inte kan göra något vettigt av bollen. Visst, Cambiasso kan passa framåt, DÅ OCH DÅ. Stankovic spelade över sin förmåga en säsong och det gick bra. Men vad hände sen? Han har inte varit sig själv sen dess. Zanetti och Muntari är krigare som inte kan slå en 5 meters passning på djupet. Detta har varit uppenbart i flera år. Vad är det med Inter och träben? Jag fattar inget! Lag som vinner Champions League har en spelfördelare av klass. Kolla bara på finallagen i årets upplaga av CL. Messi vs. Ronaldo. Vem fan har Inter att sätta emot? Den enda som kan komma nära dessa är Quaresma, för inte fan kan Figo ge oss en Europatitel? Klart som fan att han inte kan. Han klarar inte mer än 45 minuter längre. Figo ska dock ha all cred alla gånger han ställt upp och inte klagat på speltiden. Men varför försöker Inter inte köpa en spelfördelare? Varför släppte man Riquelme ur siktet? Jag fattar inget!

Jag hoppas att Milito och Motta inte går igenom. Inte nog med det. Mikel är på väg, ännu ett träben som inte kan slå en femmeters passning framåt. Hur tänker Mourinho? För jag antar att det inte är Moratti som väljer vilka som ska köpas in!? Okej att Mancini och Quaresma köptes in. För de VAR helt okej spelare förut, sen blev floppen ett faktum och vi har lidit så många matcher utan en spelfördelare som kan fördela bollarna och styra matchtempot. Det är uppenbart nu och även Mourinho har gått ut i pressen och sagt det. Ändå vill han ha Motta och Mikel? Jag fattar inget!

Min Mercato
Innan jag pratar om nyförvärv så ska jag prata om vilka som ska lämna och varför. Jag hoppas att Mancini lämnar för han har inget i Inter att göra. Vi kan säkert få 10 miljoner €. Real är och har varit intresserade (fattar inte varför) och jag hoppas han sticker. PSG vill ha Vieira och han själv säger att han kan tänka sig flytta tillbaka till frankrike. Priset på träbenet? Ca 5 miljoner €. Han är inte värd mer och det vet redan alla.

Nu har vi 15 miljoner € utöver de 35 som väntas läggas på Aguero… nej, nu drömde jag igen, jag menar självklart Milito och Motta. Nu har vi 40 miljoner €. Fiorentina kommer säkerligen köpa Burdisso som de visat intresse för flera gånger. Där kan vi skrapa ihop 10 miljoner €, men jag säger 8 miljoner € för att gardera mig. Nu har vi 48 miljoner att shoppa spelare för. När Adriano rev sitt kontrakt fick Inter helt plötsligt extra 15 miljoner € tack vare att man inte betalar hans lön längre och om Vieira lämnar för PSG så betalar vi inte hans dyra lön längre. Då han har ett år kvar (går ut 2010) så tjänar vi extra 5 miljoner € på hans kontrakt.

Nu har vi plötsligt 68 miljoner € i kassan. Säg då att vi säljer Suazo för 15 miljoner € till City som visat intresse. Detta betyder 83 miljoner € och jag blir förvånad om inte Moratti lägger ut minst 17 miljoner € från egen ficka vilket betyder att vi är uppe i 100 miljoner €. Vilka ska köpas nu? Definitivt en spelfördelare. Det måste vi ha. Jag kör på realistiska övergångar och säger Sneijder för 25 miljoner €. 75 M€ kvar. Aguero 40 M€, 35 kvar. Mikel 15 M€, 20 kvar att lägga på någon bra back. Bruno Alves för 20 M€ låter bra.

Sålt:
Adriano
Suazo
Figo
Vieira
Burdisso

Köpt:
Agüero
Sneijder
Mikel
Bruno Alves

Fart, fantasi och målfarligthet. Allt vi saknat har vi här. Men vi kommer istället hamna med Milito, Motta och säkert Mikel. Jag fattar inget!



Önskeelvan:

Agüero - Zlatan

Sneijder
Muntari - Cambiasso - Zanetti

Santon - Samuel - Alves - Maicon

Julio Cesar



Istället kommer vi ha denna:

Milito - Zlatan

Cambiasso - Motta - Zanetti
Mikel

Santon - Samuel - Cordoba - maicon

Julio Cesar



Vad tror ni?

Kommentera
Postat av: Rikard

Det låter bra tycker jag. Dock har du räknat med Vieira två gånger samt så tror jag inte att vi får 15M för Suazo, snarare 10.

2009-05-19 @ 15:08:40
Postat av: Interista

jävligt bra startelva, även om jag hellre skulle välja villa istället för aguero. känns som om han och zlatan skulle krossa alla.

2009-05-19 @ 15:25:10
Postat av: Fuorigioco!

Jag vet. Villa är en dröm också. Men han är dock dyrare än Agüero =/

2009-05-19 @ 15:34:55
Postat av: Max

Bra och ganska realistisk mercato. Dock så tror och hoppas jag fortfarande att vi kommer bli positivt överraskade i sommar... :D

2009-05-19 @ 15:37:14
Postat av: Fuorigioco!

Jag hoppas också att det blir några spännande spelare som kommer.



Någon av er kan väl skicka detta inlägg i länktipset och tipsa dem i Interforumet på SF om läsvärd artikel? :) Vore snällt då jag inte får göra reklam för bloggen där :P

2009-05-19 @ 16:33:39
Postat av: Interista-4ever

Gryyyymm artikel o självaste bloggen e kanon!

Fortsätt. Va så säker på att jag kmr göra reklam för denna på forumet i Svfans

2009-05-19 @ 18:59:07
Postat av: dlr

Hur kommer det sig att i din egen mercato väljer du att köpa Mikel när du tidigare i samma artikel i pratiken sågade honom vid fotknölarna?

2009-05-19 @ 19:05:33
Postat av: Interista-4ever

Han har inte alls gjort de, du ser fel :S

2009-05-19 @ 19:07:46
Postat av: Fuorigioco!

dlr:



Mikel vill jag inte ha som du ser i min realistiska önskeelva. Dock så tror jag att Mourinho och Moratti kommer köpa honom därav den elvan jag tror det blir till slut och därför är Mikel med där. Jag vill absolut inte ha honom.

2009-05-19 @ 19:38:15
Postat av: Deru

om du ska ta bort 5 miljoner från vieras lön som vi "får" eller adrianos för vi bröt hans kontrakt. så måste du ju tänka också på att dem spelar vi köper in också ska ha en lön eller ska dem spela gratis så dem 20 som är spelar löner kan du inte räkna bort? Hoppas du förstår mitt resonemang

2009-05-19 @ 21:38:19
Postat av: Interista-4ever

Fuorigioco!

Nu förstår jag vad dlr menade om det där om Mikel.

Kolla där du skriver Sålt: och Köpt: Mikel finns med på Köpt: listan

2009-05-19 @ 22:36:08
Postat av: Anonym

Jo jag vet. Jag vill inte ha honom, men Mourinho vill så gärna ha honom, så därför tror jag att han kommer tyvärr =/ Han är okej att slänga in eller skifta med Muntari beroende på match. Han är definitivt ingen startman dock.

2009-05-19 @ 22:45:51
Postat av: kojje-ibra

Riktigt grymt gjort! det du skriver hade varit en dröm, Milito tycker jag e okej, men motta?:S

2009-05-19 @ 23:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback