Senaste nytt - 8 maj 16:27

  • Det pratas allt mer om Hernanes nu när Diego i praktiken är klar för Juve. Det sägs att Inter redan köpt honom, med en köpoption som de hade när Adriano lånades ut. Priset? 12 miljoner €. Enligt Hernanes agent, Augusto Federico Peña, förkastade Sao Paulo bud av CSKA Moskva och Hamburg, i januari 09, på spelaren. I somras ville Barcelona köpa spelaren men fick nobben. Kan detta bero på köpoptionen som Inter hade?

    - Fakta: Hernanes är en Pirlotyp som är en djupt liggande playmaker. Det är svårt att likna honom någon spelare eftersom han är så allround, men man kan säga att han är en blandning av Pirlo och Cambiasso, men även Anderson från Man utd. Han kan även spela högre upp i banan. Han följer gärna med upp i anfallen och styr spelet från sin position. Man vet inte om han är höger eller vänsterfotad, då han är väldigt bra med båda fötterna. Han har ett mycket bra skott och träffar oftast mål när han skjuter. 2008 fick han priset som Brasiliens bästa spelare och i Januari 2009 blev han utnämnd av den engelska tidningen The Times, som den mest spännande spelaren i världen. 
  • Nya rykten säger att Floccari är klar för Genoa och att övergången kommer äga rum efter ligan är avslutad.
  • Cassano verkar bara vara ett rykte som sätter press på Geno att sälja Milito. Inter vill statuera att "vill ni inte sälja har vi andra alternativ".
  • Marseille och Paris-SG har visat intresse för Vieira.


Lista på spelare som ryktas eller har ryktas till klubben på senare tid:


Anfallare
: Cassano, Quagliarella, Aguero, Milito, Lisandro, Tevez, Eto'o, Lavezzi, Drobba

Mittfältare: Kwadwo Asamoah, Inler, D'Agostino, Hernanes, Jenas, Palombo, Hamsik, Mikel, Sneijder, Thiago Motta, Diego, Deco, Ribery, Lennon, Van der Vaart, Robben, Modric, De Rossi (blä)

Försvarare: Adriano (sevilla), Kjaer, Bruno Alves, Neven Subotic


Kommentar: Jag hoppas innerligt att Hernanes blir en verklighet då vi har saknat en sådan spelare sen vi "gav bort" Pirlo. Skulle vi värva Milito, D'Agostino och Motta skulle jag bli väldigt besviken. Skulle vi däremot värva Cassano, Hernanes och Sneijder skulle jag bli väldigt glad. Spelare som Aguero, Eto'o, Ribery blir svåra att värva och skulle vi värva någon av dom så skulle de just bli en, med tanke på alla pengar det skulle kosta.

Vi får tillbaka Quaresma, som jag för övrigt tror hårt på, så har vi ganska bra anfallsuppsättning om vi även skulle värva de spelare jag hoppas på. Suazo återvänder men han lär bli såld för ca 10-15 miljoner €. Jag ser inte heller Mancinis framtid i Inter.

Ska jag tippa på en XI som står där i slutet på Augusti skulle jag gissa på följande:

Zlatan - Milito

Sneijder
Hernanes - Cambiasso - Zanetti

Santon - Cordoba - Samuel - Maicon

Julio Cesar

Inte långt kvar till cirkusen drar i gång.

Kommentera
Postat av: Interista-4ever

Oj oj oj hoppas de här om Hernanes verkligen stämmer. O 11:an som du tippade på ser ju grym ut ;) Hoppas bara de blir verklighet...

2009-05-08 @ 20:52:23
Postat av: Carl

Skulle faktiskt vilja att Kwadwo Asamoah värvas. En grym spelare som jag alla dagar i veckan väljer före Motta och D'Agostnino. Dessutom är Asamoah född 88.

2009-05-08 @ 20:53:50
Postat av: Jesper

Hernanes för 12 miljoner €?? Det tror jag absolut inte! När Barca var intresserade av honom sa Sao Paulo att de inte ens skulle sätta sig ner o snacka om inte ett bud på minst 25 miljoner € skulle komma. O på ett år tror jag inte hans värde har gått ner 13 miljoner €

2009-05-08 @ 20:58:37
Postat av: Fuorigioco!

Anledningen att Inter får köpa han så billigt är för att Sao Paulo fick låna Adriano och Adrianos lön betalades 100% av Inter. Där tjänade Sao Paulo en del cash och kunde då gå med på det priset.

2009-05-08 @ 21:28:05
Postat av: Jesper

Okidoki då förstår jag ;) men det låter ändå för bra för att va sant, haha

2009-05-08 @ 21:51:56
Postat av: Fuorigioco!

Hehe ja, visst gör det så. Men sen så är han inte allt för känd och han är ändå född 85 så. Men han är duktig och har ju inte blivit utnämnd som Brasiliens bästa spelare 2008 för ingenting :)

2009-05-09 @ 02:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback